De onvoorstelbare genezing


Ik moet 14 of 15 jaar oud zijn geweest, mijn wereld bestond uit naar school gaan, met vrienden omgaan en veel en vaak paardrijden.


Ik had geen idee van Qigong, China, Qi of martial arts. En ook had ik geen idee van paranormale gaven. Zelfs niet van mezelf. Ik zag wel wit licht rond alles wat leefde en ik zag geesten, maar ik wist niets over de werking van Qi.


Mijn wereld was vrij klein in die tijd, ik groeide op in een kleine stad aan zee in Nederland. Een van mijn beste vriendinnen moest naar het ziekenhuis om pinnen uit haar been te laten verwijderen. Ze was geboren met een kreupel been. De dokters hadden het been gebroken en er pinnen in gezet om het onderbeen en de enkel recht te zetten. Mijn vriendin was uiteraard erg bang voor deze ingreep, dus ik was ook in het ziekenhuis om haar op haar gemak te stellen en haar hand vast te houden.


We zaten in een wachtkamer te wachten tot de röntgenfoto’s klaar waren, zodat de pinnen er veilig uit konden worden gehaald. Een oudere vrouw stapte de kamer binnen. Ze moet een jaar of 65 zijn geweest, maar toch zag ze er heel vitaal en werelds uit. Ik mocht haar meteen en daarom besteedde ik aandacht aan haar verhaal. Ze praatte met de dokters en vroeg hen om een röntgenfoto van haar armen. Ze wilde er zeker van zijn dat de botten in haar armen in orde waren.


Wat een vreemd verzoek, dacht ik. Ogenschijnlijk was er niets mis met haar en haar armen bewegen perfect. Toen vertelde ze de dokters een verbazingwekkend verhaal. Na meer dan 30 jaar is haar verhaal nog steeds in mijn geheugen verankerd als een van de belangrijkste gebeurtenissen in mijn leven.


De vrouw vertelde de dokters dat ze door China had gereisd, voornamelijk door de natuur, voor, zoals het mij voorkwam, een erg lange periode. Op een bepaald moment had ze een heel vervelend ongeluk gehad, wat ik me niet meer herinner, sorry daarvoor. Ze had haar beide onderarmen gebroken. Dit was absoluut afschuwelijk. Net zo afschuwelijk als de pinnen die uit het been van mijn vriendin staken, wachtend om verwijderd te worden.


De dokters luisterden rustig naar haar verhaal. Ik zag het ongeloof in hun gezichten, want deze vrouw toonde twee gezonde en sterke armen, ze kon onmogelijk haar armen gebroken hebben de afgelopen twee maanden. De tijd die was verstreken sinds het ongeluk was gebeurd.


Ze vervolgde haar verhaal, de twee mannen, haar gidsen brachten haar naar een grot in een nabijgelegen gebied. Ze droegen haar omdat ze zoveel pijn had. In de grot woonde een oude Chinese man die haar kon helpen. Het was een zeer gevaarlijke situatie voor haar, niet alleen omdat er geen ziekenhuizen in de buurt waren, maar ook omdat zij niet meer in staat was zelf te reizen. Hoe zou ze ooit terug naar Nederland kunnen komen? Ze was trouwens een Nederlandse vrouw.


Dus werd ze naar de oude Chinese man in de grot gebracht. De man legde grote groene bladeren op haar armen om ze te verfrissen en de pijn te verlichten. Daarna richtte hij zijn aandacht heel intens op haar beide armen, terwijl hij vreemde woorden mompelde. Na deze schijnbaar onbeduidende handelingen zei de man haar dat ze haar armen moest bewegen. Natuurlijk was zij terughoudend, maar tegelijk voelde ze geen pijn meer.


Ze kon haar beide armen bewegen zonder pijn! Ze tilde de groene bladeren op en zag dat de breuken genezen waren. Haar armen waren helemaal gezond en er was geen enkel teken van breuken, die eerst heel zichtbaar waren.


Het was een wonderlijk verhaal over een verbazingwekkende genezing. De oude mompelende man in de grot had haar beide armen in enkele minuten genezen. De vrouw kon zonder problemen haar reis voortzetten.


Zo’n vreemd verhaal! Zoiets had ik nog nooit gehoord, en de dokters in de wachtkamer ook niet. Ik had zelf als kind twee keer mijn arm gebroken, en ik herinner me hoeveel tijd het kostte om te genezen. Ik kon me goed voorstellen hoe het voor de vrouw moet zijn geweest.


De situatie was zo vreemd, in de ziekenhuiskamer te zijn met mijn vriendin die haar been in pinnen had, wat er nogal barbaars uitzag. De oudere vrouw die haar verhaal deed en de dokters die niet wisten wat ze ervan moesten denken. Op sommige momenten in het leven komt er nieuwe en vreemde informatie in je systeem, dit was er een voor mij.


Uiteindelijk namen de artsen röntgenfoto’s van beide armen van de vrouw. Er waren duidelijk kleine littekens op de botten te zien die erop wezen dat er breuken waren geweest. Het vreemde was dat de botten perfect waren genezen. Bij de westerse manier van botbreuken genezen, groeien ze doorgaans niet perfect aan elkaar.


Ik heb de vrouw nooit meer gezien, ik weet zelfs haar naam niet meer. Hoe groot is de kans om iemand te ontmoeten die zo’n verbazingwekkende vorm van genezing heeft ervaren? Vanaf die dag was mijn geest verruimd. Het was mogelijk om gebroken botten op een snelle en pijnloze manier te genezen. Hoe verbazingwekkend! De vrouw was oprecht, dat kon ik in haar ogen zien, ze had geen verborgen agenda, ze probeerde niemand te overtuigen. Ze was gewoon verbaasd over wat er met haar gebeurd was en ze wilde een soort bewijs voor zichzelf hebben.


Nu vele jaren later, als Qigong-leraar, krijg ik veel vragen over de helende effecten van Qigong, de vorm die ik beoefen. En natuurlijk ontmoet ik kritiek, hoe is het mogelijk dat men zichzelf kan genezen van ernstige ziekten?


Hoe komt het dat ik hier zo’n sterk vertrouwen in heb? Nou, ik heb je net het verhaal verteld. Deze vrouw had een Qigong-meester ontmoet in de grot, hij zond Qi naar haar uit en de botten herstelden zich naar een gezonde staat. Heel simpel.


De Qigong-meester heeft zo lang en met zoveel doorzettingsvermogen getraind dat hij zijn vermogens had vergroot om materie aan te passen en informatie naar een persoon te sturen om het genezingsproces te versnellen. Door de informatie in haar cellen te veranderen was hij in staat om ze te laten genezen. En daarom ben ik ervan overtuigd dat Qigong, ongelooflijke dingen voor je kan doen.


En voor mijn vriendin werd haar been een beetje beter. Als ze was opgegroeid in de nabijheid van een Qigong-meester had ze waarschijnlijk veel geoefend en haar kreupele been genezen door enkel Qi te gebruiken.

Populair

Moe, piekeren, gewichtstoename? Je milt heeft hulp nodig. Zo doe je dat volgens de Chinese geneeskunde met moxa.

Meditatie en Qigong zijn mijn nieuwe beste vrienden.

Oefenvideo's Qigong: Lift Qi Up deel 1, 2 en 3

30 Redenen om Qigong te oefenen, en waarom mijn lessen anders zijn.

Oefenvideo's Qigong: Lift Qi Up, 3-Centers Merge, Squats

1. Hoe werkt een Tarot consult? Het bewuste en het onbewuste

Qigong & Tai Chi thuis oefenen

2. Hoe werkt een Tarot consult? Vraag en antwoord

Connect (1)