2. Hoe werkt een Tarot consult? Vraag en antwoord

Je kunt de kaarten vragen stellen over gebeurtenissen. Voorspellende vragen, zoals wanneer ga ik verhuizen, krijg ik die baan of wanneer vind ik de grote liefde. Meestal zit onder die vraag een vraag naar geruststelling en hoop. Het niet gelukkig zijn met de huidige situatie en heel graag willen weten hoe lang het nog gaat duren. 

Tja, zelf vind ik dit niet de meest interessante vragen voor de kaarten. Die gebeurtenissen gaan toch gebeuren als ik een beetje mijn best doe. Een veel belangrijkere vraag is als die gebeurtenis zich aandient, hoe ga ik daarmee om? Hoe zorg ik ervoor dat ik zo blij en gelukkig mogelijk sta in de gebeurtenissen die mijn leven mij brengt. En dat ik als bonus steeds mag bijleren en groeien, en dichter bij mijn ware zelf mag komen. 

Goed, op welke vragen geven Tarot kaarten antwoord. Ik werk meestal met de kaarten van de Rider Waite, kaarten die lang geleden ingewijd zijn en een diepgang hebben in symboliek en energie die ik weinig bij andere kaarten tegenkom. De kaarten van de Rider Waite sluiten naadloos aan bij de theorie van Jung over werken met het onbewuste.

Dus de kaarten geven meer informatie over wat er in mijn onbewuste speelt, en helpen me zo verder steeds bewuster te worden en meer heel. Ik leg al meer dan 25 jaar kaarten voor mezelf, en anderen. En nog steeds wekelijks raadpleeg ik mijn favoriete set.

Vragen die je kunt stellen aan de kaarten om inzicht te krijgen in je onbewuste processen en patronen. 

  • Hoe ziet mijn levenspad er op dit moment uit?
  • Welke lessen kan ik op dit moment leren?
  • Hoe ga ik om met de situatie die ik nu moeilijk vind?
  • Wat heb ik nodig om verder te komen?
  • Hoe kom ik vrij uit mijn herhalende patronen?
  • Wat zijn mijn herhalende patronen?
  • Wat staat me te wachten als ik zo doorga?
  • Zit ik in een grote verander-fase van mijn leven of valt het wel mee?
  • Welk patroon zit in mijn relatie?
  • Herhaal ik een patroon van vroeger?
  • Herhaal ik een patroon uit andere levens of van mijn voorouders?
  • Wat ben ik onbewust aan het doen wat me in deze situatie brengt?
  • Wat zijn mijn mogelijkheden om te veranderen en groeien in deze situatie?
  • Wat is mijn rol in het familie verband waar ik uit kom?
  • Welke richting moet ik op?
  • Welke keuzes moet ik maken of kan ik maken?
  • Wat moet ik aan mezelf veranderen om gelukkig te zijn?
  • Hoe kan het dat mijn werk niet loopt zoals ik wil?
  • Heb ik wel het goede werk gekozen?
  • Waarom heb ik deze lichamelijke klachten?
  • Wat wil mijn lichaam mij vertellen?
  • Welke schaduwkanten, behoeftes en verlangens blokkeren mij?
  • .....?




Populair

Moe, piekeren, gewichtstoename? Je milt heeft hulp nodig. Zo doe je dat volgens de Chinese geneeskunde met moxa.

Meditatie en Qigong zijn mijn nieuwe beste vrienden.

Oefenvideo's Qigong: Lift Qi Up deel 1, 2 en 3

30 Redenen om Qigong te oefenen, en waarom mijn lessen anders zijn.

Oefenvideo's Qigong: Lift Qi Up, 3-Centers Merge, Squats

1. Hoe werkt een Tarot consult? Het bewuste en het onbewuste

Qigong & Tai Chi thuis oefenen

Connect (1)