Paranormale voelsprieten

Waarom leren we in onze Nederlandse cultuur onze kinderen niet hoe ze moeten omgaan met hun paranormale voelsprieten? Bij enig muzikaal-, dans-, creatief of intellectueel talent weten we precies waar we onze kinderen moeten plaatsen om het beste uit ze naar buiten te laten komen.
Maar als het kind met paranormale vermogens wordt geboren:……?…..
We hebben geen Zweinstein hier, of speciale lessen naast de gewone schoollessen. Wel hebben we lessen om je lezen te verbeteren of rekenen. Maar wat als je als kind te maken hebt met allerlei ervaringen en niemand weet wat het is?
Wist je dat paranormale vermogens als ze niet als zodanig worden herkend veel angst kunnen geven bij je kind? En zelfs de ontwikkeling kunnen afremmen? Angst is nooit zo’n goed groeiwater geweest.
Wat doe je als ouder? Je kind ziet en hoort dingen die jij niet ziet, of misschien wel. Of er is een oma of opa die ‘het ook heeft’. En dan?
In alle tijden worden mensen geboren met paranormale vermogens. En in veel culturen zoals bij de Inca’s word je door iemand uit de familie opgeleid, vaak jarenlang, om je talenten te vormen naar bruikbare helende gaven die ingezet kunnen worden voor de gemeenschap.
Ik schrijf dit stukje omdat het ook mezelf flink heeft dwarsgezeten. Niemand om mij heen had het over de dingen die ik zag en meemaakte. Waarom ik geesten naast mijn bed zag staan, waarom ik kon aanvoelen of iemand ziek is, of nog erger, dood zou gaan. Waarom elektrische apparaten vaak kapot gingen en waarom ik om ieder levend wezen heen een witte waas zag.
In de bibliotheek las ik planken met boeken over paranormale verschijnselen, maar nergens stond een instructie over de aan- en uit knop bijvoorbeeld. Wel werd mijn angst vergroot, de verhalen en foto’s waren vooral erg eng, ik was toen een jaar of 12. Was ik de enige met deze vragen? Zat iedereen onder een steen, en was ik de enige die niet wist hoe daar te komen?
Meer dan 30 jaar verder en na een hele rondreis via Peruaanse, en Chinese trainingen weet ik hoe ik mijn gaven moet gebruiken om anderen te helen en lezen. En heel fijn, ik kan het aan- en uit te zetten.
Share my story!

Populair

Qigong & Tai Chi thuis oefenen

Gelukkig

Being in balance with your environment. (Taoism, story from R. Wilhelm, early 20th century)

30 Redenen om Qigong te oefenen, en waarom mijn lessen anders zijn.

Oefenvideo's Qigong: Lift Qi Up deel 1, 2 en 3

2. Hoe werkt een Tarot consult? Vraag en antwoord

Oefenvideo's Qigong: Lift Qi Up, 3-Centers Merge, Squats

1. Hoe werkt een Tarot consult? Het bewuste en het onbewuste

Meditatie en Qigong zijn mijn nieuwe beste vrienden.